viyana çevresinin" bilim felsefesi"nde ki etkisi devam ediyor mu?

DÜNYANIN BİLİMSEL KAVRAYIŞI: Viyana Çevresi-1929- ŞÖYLE BİR SAPTAMAYLA BAŞLAR.

pek çok kişi günümüzdeki metafizik ile ilahiyatla ilgili düşüncenin yalnız yaşamda değil bilimde de yeniden yükselişe geçtiğini savunuyor...deney biliminin her dalında yapılan araştırmalarda " dünyanın bilimsel kavrayış ruhu "  yaşatılmaktadır.RUSSELL ve whıtegead in mantık ile gerçekliği çözümleme çalışmaları uluslararası önem kazanmıştır.ERNS MACH 1895 yılında kendisi için BİR TÜMEVARIMLI BİLİM FELSEFESİ kürsüsü kurulunca viyanaya gelir.MACH deney bilimini , özlellikle fiziği metafizk kavramlardan arındırmaya çalışıyordu.Mach dan sonra bu kürsüye LUDWING BOLTZMANN-1902-1906- geçerek deneyci gçrüşleri kararlılıkla savunmuştur.
1900 YILINDAN SONRA VİYANA da deney bilimleriyle yakın ilgisi olan çok sayıda insanın bulunması sonucu bilim felsefesi viyana çevresi etkisini doğurumuştur.
1-olgucuculuk ve deneycilik : MACH
2-deney biliminin temelleri:    POINCARE,BOLTMAN
3-simgesel mantık düşünürleri: RUSSEL,WHİTEHEAD,WİTTGENSTEIN
4-olgucu toplum bilim düşünürleri: POPPER,HUME

Dünyaın bilimsel kavrayışının amacı " birleştirilmiş bilim" dir.

BİLİMSEL DÜNYA KAVRAYIŞI hem deneyci, hem olgucudur.yalnızca deneyimden gelen, doğrudan verilenlere dayanan bilgi vardır.bu meşru bilimin içeriğinin sınırlarını belirler.
bilimsel dünya kavrayışı  mantıksal çözümleme yöntemini uygulamakla tanınır.